برگزاری گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ ها با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف

به گزارش مجله ایرکا، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، برگزاری گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ ها با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف صورت می گیرد.

برگزاری گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ ها با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف

سید روح الله حسنی (معاون امور بین الملل شورای فرهنگ عمومی کشور) ضمن اشاره به این نکته که ایران به لحاظ فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد، درباره اهمیت روز ملی تنوع فرهنگ ها در معرفی داشته های کشور به دیگر ملت های دنیا گفت: کشور ما جز بی نظیرترین ملت ها است که از لر و کرد و ترک گرفته تا بسیاری از دیگر اقوام با صلح در کنار هم زندگی می نمایند؛ ما در عین حال با تنوع ادیان و میراث ناملموس فرهنگی همانند زبان ها، آیین ها و لالایی ها و غیره مواجهیم.

حسنی درباره لزوم برگزاری نشستی تخصصی برای بزرگداشت این روز اینطور شرح داد: شورای فرهنگ عمومی کشور بر آن است تا گرامیداشتی برای روز ملی تنوع فرهنگ ها برگزار کند. این گرامیداشت با یک نشست تخصصی یک روزه در 27 اردیبهشت 1402 در فرهنگستان هنر برگزار شروع می گردد. بعلاوه در روز 31 اردیبهشت و در ادامه این مراسم، تعدادی از سفرای مقیم و نمایندگان فرهنگی بین الملل برای گرامیداشت و نشستی نیم روزه در فرهنگسرای نیاوران به تهران دعوت شده اند.

معاون امور بین الملل شورای فرهنگ عمومی کشور در انتها گفت: مراسم گرامیداشت روز دنیای تنوع فرهنگ ها با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو، موسسه اکو و مرکز میراث ناملموس برگزار می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1582

به "برگزاری گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ ها با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ ها با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید